tisdag 18 september 2012

Ensam spindel söker

Igår kväll när vi var på väg hem från brukshundklubben så kände jag hur något ramlade ner från huvudet och in innanför kragen på min fleecejacka. Något odefinierbart men som var litet och kunde krypa så att det kliade överallt. FÄSTING, tänker man ju direkt, följt av svordomar. Slet av mig kläderna, fast inte per omgående för även om det var mörkt ute så är ju ändå utrymmet i en bil något begränsat och förresten så ser man ju ingenting heller. Men när jag kom hem så rök vartenda plagg. Enligt blindstyret min man så fanns det ingenting som kröp någonstans. Men när jag stod och borstade tänderna så såg jag i spegeln hur en yttepyttespindel på äventyr kom tassande över skulderbladet och gav sig ut på promenad över nyckelbenet. Den var så liten att inte ens en person med svår spindelfobi skulle ha blivit rädd för den. Den var så liten och ynklig att när jag skulle visa min man vad han hade missat så råkade jag mosa den. Blir det regn idag så är det mitt fel. Men i alla fall hade jag fått en förklaring till varför det kliade.

Och idag tycker jag att det kliar ÖVERALLT. Och då har jag både duschat och bytt kläder sedan i går kväll, så det kan ju rimligtvis inte vara en spindelkoloni på höstlovsutflykt. Åtminstone inte samma spindelkoloni som den ensamma spindeln från igår. Men kliar gör det. Loppor? Löss?  HILFE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar