tisdag 6 december 2022

Till stallet istället, v 49 2022, pt 1

Igår när jag kom till stallet så trodde jag knappt mina ögon för det stod Köttbullens namn bredvid mitt på listan över vilka hästar vi skulle ha! Tänkte att det kanske var ridlärare I:s julklapp till mig för att jag befunnit mig utanför komfortzonen en hel termin, men det visade sig mest bero på att Köttbullen varit dum på en nybörjarlektion och behövde sättas lite på plats. 

Gårdagens övning var halt och framdelsvändning (dock inte samtidigt). Vi skulle vända in på medellinjen i trav, göra halt och sedan igång i trav igen. Framdelsvändningarna gjorde vi som halva vändningar i varje hörn på ett litet fyrkantsspår. Tyckte Köttbullen skötte sig rätt bra, hon har svårt för framdelsvändningar och den typ av övningar när det liksom kommer mycket information hela tiden är jättejobbiga för henne. Men det kändes ändå som att hon försökte, så jag var nöjd. 

Nästa vecka är det terminsavslutning och då ska vi rida kadrilj för det är lite av en tradition. Då får vi se om jag får Köttbullen eller någon annan. Nackdelen med att rida kadrilj med Köttbullen är att hon ju är mycket mindre än de stora hästarna och det är svårt när man ska rida i par. Aja, den som lever får se.     

4 kommentarer:

  1. Åh kadrilj! Vad mysigt. På stallet jag red när jag var liten fick alla skötarna rida sina hästar i nyårskadriljen. Mycket pampigt och jättekul. Jag saknar att rida till champagne-galoppen. Men det var ett stort stall så vi hade en för ponny och en för de stora hästarna. Det gjorde det hela lite lättare.
    DDT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det mysigt? Älskar kadrilj!

      Radera
  2. Åh, kadrilj😊 Sååå mycket terminsavslutning🤗

    SvaraRadera