tisdag 20 december 2022

Blue monday

Igår var första dagen på ett par veckor utan någonting att göra på kvällarna. Som man så dramatiskt kan uttrycka det, hehe. Först jobbade jag som ett hjon (för att par veckor sen så sa jag lite slappt till en kollega att "sista veckan innan jul har jag knappt någonting inbokat", men Oh! Maj! Gadd! vad det har ändrats nu) och sen slirade jag hem med varningar för underkylt regn (finns det något lömskare?) som hade fått i alla fall vägen från kontoret till parkeringen att bli glashal (gissar att de stora vägarna åtminstone var saltade, men det kan man ju inte ta för givet). Tog med hundarna ut på en promenad på någon timme eller så, kom hem igen och körde ett pass tabata. Du måste ju ha tränat en timme minst! sa min man när han kom ner från ovanvåningen, men precis då bräkte Samsung Health ur sig THIRTYFIVE MINUTES, så där hade han fel. Jag gillar Samsung Health rent generellt, men stör mig sjukt mycket på rösten som var femte minut meddelar hur lång tid det har gått samt hur många kalorier man bränt och jag är inte så intresserad av den typen av löpande information. Har inte hittat någonstans där man kan stänga av ljudet, utan då får man dra ner volymen till noll, men då kan jag inte lyssna på musik när jag tränar och hör inte heller när min tabata-timer-app piper. Så jag får väl försöka lära mig att acceptera Samsung Health-rösten. 

Sedan tyckte min man tydligen att vi skulle sitta i soffan och dricka te och titta på tv? Det händer typ aldrig att vi tittar på tv tillsammans i veckorna, men han har semester den här veckan och jag skulle ju som sagt ingenstans. Vi kollade på ett avsnitt av den danska serien Klovn, som jag tycker är helt briljant och sedan på ett avsnitt av Enkelstöten som jag ser i repris eftersom jag tycker den är helt mästerlig. Sen städade jag klart min garderob samt slog in alla julklapparna. Slå in paket är kanske det tråkigaste jag vet, jag beställer alla julklappar i god tid och sedan ligger de i garderoben i väntan på att den stora inslagningsinspirationen ska infinna sig. I år kom den ovanligt tidigt måste jag säga. Tur, för ibland hinner jag glömma vem som ska ha vad, hehe. Ja, sen var det väl dags att ge hundarna kvällsmat och duscha och plocka i ordning lite inför morgondagen och sedan gick jag och lade mig tidigt eftersom jag kunde. Hehe.

 Idag ska jag inte heller någonstans, men tänkte svepa inom Willys på hemvägen så man slipper handla mot slutet av veckan när Gud och halva världen trängs därinne. Det var fem plusgrader i morse och ingen var gladare än jag. Slutrapporterat från Mitt Spännande Liv™.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar