måndag 12 december 2022

Fördel

Enda fördelen med att ha haft julfest på jobbet på fredagen: när man glömmer sin frukostmacka hemma och därför kan säkra upp systemet med leftovers i form av vörtbröd och skinka. Jag är inte överdrivet förtjust i vörtbröd, föredrar kavring om man ska äta någonting i den stilen, men min frukostmacka är ingenting man skojar bort. Eller rättare sagt så skojar man inte bort MIG om jag inte får min frukostmacka. Då får man gilla läget och tugga i sig torrt vörtbröd och tänka på att man kunde haft sitt eget goda nybakade bröd om man inte varit så SLARVIG. Fattar inte ens hur det gick till? Jag vet att jag skar en skiva och lade ner den i den lilla för ändamålet avsedda brödlådan. Sedan tog jag fram matlådan ur kylskåpet och sedan måste någonting ha brunnit i hjärnan för jag lämnade (uppenbarligen) brödlådan på köksbänken och bar bara ut matlådan i hallen där den packades ner i den för det ändamålet avsedda Systemetpåse som jag sparar och återanväder tills den faller i bitar eftersom jag anser att det är den ultimata storleken för att transportera matlådor till och från jobbet i. Lustigt hur sånt som man gjort  i princip dagligen i hela sitt vuxna liv och som borde sitta som en smäck i muskelminnet plötsligt en dag bara fallerar? Alternativet är att brödlådan på något sätt ramlat ur Systemetpåsen och nu ligger kvar i bilen, men det känns rätt långsökt. Aja, även solen har sina fläckar och det löste sig ju. Även om torrt vörtbröd med medioker julskinka inte på något sätt var mitt förstahandsval när det kommer till frukost.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar