tisdag 3 maj 2022

Till stallet istället, v 18 2022

Igår hade vi vikarie, för ridlärare I var sjuk. Det är ju alltid ett lotteri det där, för det finns ju inte precis en stor vikariepool att ösa ur med kort varsel. Vi har haft den här vikarien en gång innan, det är en ung tjej som haft sin häst i stallet innan. Hon är superduktig som ryttare men för det behöver man ju inte vara en bra pedagog (tänkte jag lite halvsurt efter förra gången då jag inte tyckte att jag fick den hjälp jag förtjänade och framför allt behövde). Sen fattar jag absolut att det är svårt att bara hoppa in när man varken känner människor eller hästar, men den gången tyckte jag väl att lektionen bara var sådär. Eller så var det bara för att ridlärare K skämt bort mig med att alltid ge så himla mycket feedback och pepp angående Köttbullen. Hur som helst så blev det faktiskt en väldigt bra och rolig lektion igår. Vi hade markarbete och red en evighetsövning med bommar på en båge och volter. VÄLDIGT nyttigt för Köttbullen och VÄLDIGT jobbigt för oss båda. Jag var halvdöd och Köttbullen var helt löddrig av svett efteråt. Tycker i hemlighet att det är lite coolt när hästar löddrar, det känns liksom som ett bevis för att man har gjort ett gediget arbete, även om det sannolikt minst lika mycket berodde på att Köttbullen ännu inte fällt sin vinterpäls fullt ut. Tror inte vi skrittade en enda gång förrän lektionen var slut, så det här måste ju (no jinx osv) vara det ultimata beviset för att mina knän har återhämtat sig för det var i princip BARA trav under lättridning och det funkade bra. Känns bra även idag, bara liiite stelt men ingen svullnad och ingen smärta. G-Ö-T-T. Praise the lord and the laserbehandling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar