måndag 23 maj 2022

En helg som försvann

Helgen gick i ett nafs precis som den brukar göra, men nu stundar i alla fall en kort vecka eftersom det är röd dag på torsdag och jag har tagit ledigt på fredag. Och helgen därpå blir också lite långhelg eftersom det är nationaldag på måndagen OCH jag har tagit ledigt på tisdagen. Till detta säger vi: tjohooo. Men  innan vi är där så ska det först malas några varv i grottekvarnen såklart. 

I lördags var jag och Laban i spårskogen och gick anlagsprov. Han blev godkänd! Även till detta säger vi: tjohooo. Det kändes väldigt bra faktiskt, själva spårarbetet var klockrent och även om han inte direkt ligger på i spåret så tar han sig hela tiden målmedvetet framåt och ger inte upp. 
Åkte hem och var förnöjd även om dagen börjat mindre roligt. I fredags kväll gick jag och lade mig tidigt, som jag brukar oavsett om jag ska upp tidigt dagen därpå eller ej. Remus, Laban och Tage följde med mig och Hilding stannade kvar på nedanvåningen där min man satt och kuckelurade framför någon serie. Hilding låg i en fåtölj och gjorde inget väsen av sig och följde heller inte med upp när min man gick och lade sig några timmar senare, och min man trodde att han hade följt med de andra. Och sen blev han - Hilding alltså - dålig i magen på natten och ingen hörde honom. Kan ju säga som så här: lördagen fick inledas med en rejäl storstädning av nedanvåningen, för det var inte många kvadratcentimeter golv som han hade missat, stackarn. PS: han mår bättre nu och det är ju huvudsaken. 

Idag ska jag ha en riktig slappedag, förkunnade jag för min man när jag kom hem efter morgonpromenaden med hundarna igår. Fast först skulle jag bara...och sen följde ett ANTAL timmar av göromål. Rensa ogräs, plocka sniglar, städa hönshus, baka bröd, och så vidare. Men det var inget jag direkt led av och sen fick jag några timmar i soffan med en god bok så slappkvoten blev uppfylld. 

Fick ett INTRESSANT meddelande på kvällen från en tjej som började rida samtidigt som jag i Återvändargruppen. Sen slutade hon av olika skäl, men nu hörde hon alltså av sig och undrade om jag var intresserad av att rida hennes dotters ponny "ett par gånger i veckan". Det var jag! Givet att den inte är helvild förstås, men då tror jag inte hon hade kontaktat mig för hon vet ju, eller åtminstone BORDE KÄNNA TILL att jag är rätt mesig. Vi ska höras idag om detaljer. Är väldigt pirrig inför detta eventuella åtagande. Hade ju varit PERFEKT att få rida lite mer än vad jag gör nu (gärna gratis), dom bor inte speciellt långt (kanske 5 km?) från mig och ponny är ju verkligen min grej. Fast det måste ju finnas kemi. Och sen beror det ju också lite på vad de förväntar sig, jag fantiserar om att dottern gillar hoppning mest och därför vill ha "lite hjälp med dressyren". Men det återstår ännu att se. 

 Avrundade helgen med ett avsnitt av senaste säsongen av Borgen. Helvete vad den är bra! Vi är på avsnitt 7 och det känns som att allting balanserar på gränsen till att gå fullständigt åt helvete för alla. Min man påstår att han har läst att "de" har deklararat att det här är absolut sista säsongen så det lutar ju åt att allting faktiskt kommer att gå åt helvete, men även det återstår att se. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar