tisdag 11 januari 2022

Första jobbdagen 2022

Så var årets första jobbdag avklarad. Den blev ofrivilligt lugn. Sista dagen innan julledigheten hade vi ju nån slags datahaveri så jag kunde inte komma åt några filer och alltså inte få klart det jag behövde få klart innan årsskiftet. Sedan kunde felet bara åtgärdas genom att IT-supporten fjärrstyrde ens dator och installerade nåt fix. Detta gjorde IT-supporten på min gamla jobbdator, som jag har hemma, på söndagen den 19 så jag kunde jobba hemma den 20 och få klart det som behövde göras klart som jag inte fått klart på fredagen den 17 utan att behöva åka in till kontoret (3 mil enkel resa) för ett par timmars arbete. 

Sen skulle ju samma sak göras på min nya jobbdator, men inte tänkte jag väl på det efter tre veckors ledighet utan en tanke på något jobb. Kom alltså till jobbet klockan 05 som vanligt, kom sedan på att...nävisstnä. Kommer inte åt några filer. Mailade supporten, men dom börjar inte förrän klockan 8 om det inte är kris och det var det väl strängt taget inte. Rensade mail, drack kaffe, fick höra allt om min kollegas jul- och nyårsfirande och berättade om mitt fir (som ju i och för sig inte var så mycket att, så att säga, hänga i julgranen, höhöhö). Sen skulle supporten fjärrstyra och fixa, vilket tog sin lilla tid, och sedan skulle vi alla sitta med på en presentation på Teams om vårt kommande affärssystem och den drog ut på tiden så in i, och sedan var det försenad lunch och därefter i princip dags att gå hem för yours truly som ju ändå varit uppe och i farten sedan arla morgonstund. Eller i alla fall uppe. Så värst mycket fart har det ju inte blivit om man säger så. Hoppas detta blir tongivande för hela 2022. Mvh Lat_68:a.   

2 kommentarer: