torsdag 20 januari 2022

Illuminati, var god dröj

Idag fick jag den tredje vaccindosen. De två första tog jag på ett för ändamålet inrättat vaccin-center inne i stan, och där var det väldigt strikt med munskydd och köa utanför och legitimation och hälsodeklarationer och vaccinationsintyg som skulle fyllas i innan man ens fick komma till, och väl inne så tog de sig tid och diskuterade kring om man ville ha sticket i höger eller vänster arm och det var allehanda småprat om ditt och datt och sen fick man både vatten att dricka och karamell att suga på medan man satt den där kvarten och väntade på att det som inte ska hända inte skulle hända.
 
Den här tredje gången bokade jag tid på min vanliga vårdcentral och där var det minsann inget sjåpande utan man blev inviftad utan några närmare procedurer, avbockad i bokningssystemet och sen fick man en hälsodeklaration att fylla i medan man förflyttade sig i korridoren och lagom tills man hade kryssat i alla rutorna om att man inte var gravid eller hade någon allergi och så vidare så sveptes man in på ett rum och blev ombedd att klä av sig ytterkläder och kavla upp ärmen i samma andetag som man blev avkrävd den ifyllda hälsodeklarationen och fick frågan om man var den som man skrivit att man var. Jag hade ändå varit (tyckte jag själv dårå) duktig och plockat fram både vaccinationsintyget och legitimation för att ha det redo, men det var det verkligen ingen som var intresserad av att titta på utan det var bara ner i stolen, sprit på huden, stick i armen och så blev man utviftad i väntrummet för att sitta den där kvarten som man ska sitta för att se så att det som inte ska hända inte händer. Kom inte på förrän jag gick därifrån att jag inte ens haft munskydd på mig, men det var det ingen som sa något om. Kanske är de så luttrade på vårdcentralen att de skiter i vilket? Nu ska man ju heller inte längre testa sig utan bara utgå från att man har covid om man känner sig förkyld och så bete sig enligt det, så det kanske är vägen att gå för att uppnå den här såkallade flockimmuniteten som det har talats om sedan pandemin startade. 

Aja, nu är jag fullvaccinerad, ett tag till i alla fall, och kommer väl även fortsättningsvis att fjärrstyras av Illuminati via 5G-nätet eller hur det nu funkar. Mvh Foliehatt_68:a

2 kommentarer:

  1. Å. Her er det bare fødselsnr., bekrefte at man er den personen som har det fødselsnr med et "jepp", så stikker de. Men vi må faktisk vente i tyve minutter etterpå, så litt ansvar ligger det da der. mvh FoliehattZZZ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det jag tycker är märkligt är att det är superviktigt att man ska sitta och vänta, men det finns ingen där som tittar till en OM man nu skulle få en reaktion. Förutom de andra som sitter och väntar då, men de sitter ju i regel och stirrar ner i sina telefoner så där hade man ju kunnat falla död ner utan att någon märkte något 😱

      Radera