tisdag 24 augusti 2021

Virus

Fick nåt virus, på jobbdatorn då, så det var väl i relation till pandemin rätt så harmlöst, men störigt. Det skapade någon slags hybrid mellan mig och vår VD/inköpschef, skickade ut ett mail med rubriken ANBUD och så någon länk man skulle klicka på för att komma åt detta fantastiska erbjudande till alla mina mailkontakter och kanske även hans, vet inte så noga men mailet var undertecknat med mitt namn, en för mig uppgraderad titel General Manager & Category Manager, samt VD:s mail och telefonnummer. Har haft samma jobbmail i 20 år så det var rätt åtskilliga som fick ta del av det inte så lukrativa erbjudandet, kan jag ju säga. Har själv ingen aning om varifrån det kommer, brukar vara uppmärksam på mail som ser lite skumma ut och har mig veterligen inte klickat på något, men det har jag kanske gjort utan att veta om det då? I alla fall så låste IT-supporten mitt konto och jag kommer fortfarande inte åt vissa grejer. Satt igår och väntade 6 timmar på att IT-supporten skulle fjärrstyra min dator för att fixa det, men det hände ingenting. Röven! Är så sjukt handikappande när trilskande teknik sätter käppar i ens jobbhjul. Har massor att göra men kommer liksom inte igång och tiden tickar mot diverse deadlines med stora sjumilakliv. 

Imorgon kommer Laban! Vi var och hälsade på i torsdags och valde ut en av de tre små knytena, som nu är så oemotståndligt gölliga att jag hade lust att stoppa in alla tre i bilen och kidnappa dom. Men EN valp räcker mer än väl, särskilt när man redan har tre andra hundar. Egentligen hade jag helst velat hämta honom till helgen, men då kunde inte uppfödarna så det fick bli imorgon för det var enda dagen JAG kunde. Funderade som hastigast på att jobba hemifrån ett par dagar, men nja. Är nog lättare att mjukstarta med ett par dagar på jobbet och sedan ha helg än att försöka jobba hemma med en åttaveckors valp när man redan ligger back med mycket och tekniken strejkar. På jobbet lär det inte saknas hundvakter i alla fall. Inte hemma heller, men jag är lite tveksam till om Remus, Tage och Hilding är den typ av vakter jag behöver. Hehe. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar