onsdag 4 augusti 2021

HURRA, Sverige-Sydkorea 39-30 och Sverige är i SEMIFINAL

Ja, det var ju en ganska avslappnad historia, de svenska damernas kvartsfinalmöte mot Sydkorea. Sverige ledde stabilt från första stund och i halvtid med tio bollar. Nästan så man tyckte synd om de små sydkoreanska spelarna som kilade omkring som instängda möss framför Sveriges stabila försvarsspel. Målskillnaden hade kunnat bli ännu större men de sista fem slappnade Sverige av och brydde sig inte så mycket, det kan man ju förstå och unna dom. Nu väntar semifinal (!!!) mot antingen Holland eller Ungern. Tur att jag slapp ödsla så mycket adrenalin på denna match eftersom jag nu ska elda upp mig inför hoppfinalen där alla svenskarna är med! Såg kvalet igår och det såg ju stabilt ut, även om Indiana höll på att flyta ut till vänster om det gröna planket, men det redde ju upp sig. Jag kan inte tänka mig något snöpligare än att ha tränat och satsat och slitit i flera år för att vara med på OS, åka över halva jordklotet för att sedan ramla av framför vattenhindret i kvalet och där var sagan slut. Handboll och hoppning, två sporter där det inte är över förrän det är över. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar