torsdag 5 augusti 2021

Buhu, snart är semestern slut

Min bibbla har haft semesterstängt i två veckor, öppnade denna veckan. Innan dessa två veckor var jag och lånade två böcker, varav en var ett fjortondagarslån. Lämnade den i bokinkastet eftersom biblioteket ju hade semesterstängt. I måndags fick jag ett barskt, på gränsen till otrevligt mail där jag ombads att omgående lämna tillbaks boken, fler stod på kö, lämna omedelbaks tillbaks den (som om det inte räckte med ett "omgående lämna tillbaks"). Det tyckte jag var ett drygt bemötande med tanke på att jag alltid lämnar tillbaks böcker i tid, och dessutom hade jag ju lämnat tillbaks dom om än i bokinkastet. Var dessutom en god medborgare och puttade ner en massa andra böcker som någon oärlig typ skulle kunna ha plockat åt sig via bokinkastet eftersom ingen tömt det på två veckor och det hade bildats en pyramid. Men den petade jag omkull så att inga giriga boktjuvsfingrar skulle kunna greppa någon bok den vägen. 

I alla fall, svarade att jag lämnat böckerna och efter ett tag fick jag ett mail från något överkucku som skrev att han skulle "höra med vikarien". Senare loggade jag in på min bibliotekssida och då var boken återlämnad i tid. Tycker kanske att de kunde registrera böcker från bokinkastet FÖRST innan de skickar ut härskna mail om omgående tillbakalämning, men vad vet väl jag? 

Nu börjar semestern sannerligen lida mot sitt slut. DEPP. Imorgon och på lördag är det BOOT CAMP i stallet, det ska såklart bli kul. Men samtidigt missar jag OS-laghoppningen, det är ju inte så kul, i synnerhet inte nu när Sverige har presterat så bra. Fast nästan mer nervöst nu när de är favorittippade, så det är kanske lika bra för mina nerver att jag slipper se. 

Hinner nog i alla fall se nästan hela Sveriges semifinalmatch mot Frankrike i handboll i morgon. Hade faktiskt till och med tänkt gå upp klockan 04.00 och se fotbollsfinalen, men nu blev ju denna match framflyttad så nu missar jag den också. När jag anmälde mig till denna BOOT CAMP så var det ju ingen som ens visste om det skulle bli något OS, men jag hade ju aldrig låtit bli att anmäla mig för den sakens skull. Går det inte bra så slipper man ju se/deppa, och går det bra så vevas det ju i repris i det oändliga. Tror jag har sett Armand Duplantis hoppa 6.02 minst tjugo gånger vid det här laget. 

Ja, sen är det bara söndagen kvar och då ska jag åka iväg med ett gäng som ska gå spårprov och sen är det slut på semestern för i år. DEPP DEPP känner jag redan, men sen är det ju lite skönt med rutiner och så också. Och så börjar ju ridningen nästa vecka, jag hade ju egentligen hundkurs då men så lyckades jag med konststycket att flytta fram det till veckan därpå när vi har teori som det inte är lika surt att missa.

   
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar