fredag 27 augusti 2021

It's raining cats and dogs, har någon engelsktalande person någonsin sagt så eller var det bara i engelskaboken?

Var iväg och höll hundkurs igår kväll, en stunds respit från valppassandet. Det är supermysigt med valp, men också så himla stressigt. När var han ute senast, när åt han, när ska han äta, när ska han ut nästa gång, sover han nu, var är han, vad gör han, var är dom andra och vad gör dom? Ett pusslande och planerande och vaktande utan dess like. Det är dessutom inte helt oproblematiskt att sätta in en ny medlem i flocken bara sådär. Remus är skeptisk, på gränsen till sur och ser mest ut att tycka att det där var väl ändå djävligt onödigt. Hilding är så översvallande men efter ett tag går det över i något slags dominansbeteende, vilket man ju inte direkt vill uppmuntra. Och Tage vill leka och busa och hoppa och jaga runt, men är ju alldeles för snabb och stark för det här lilla knytet som inte fattar någonting när det kommer ett lågt flygande reaplan. OBS, det är jättemysigt också, men som sagt ett himla passande. Så efter först en sömnlös natt, en hektisk arbetsdag och så hem och styra upp det KAOZ som blir när den nya flocken ska återförenas och så försöka städa undan lite (gick sådär), se till att höns och vaktlar får sitt osv, så var det otroligt skönt att sätta sig i bilen ENSAM och köra iväg. Stod sedan ute i hällregn i två timmar och höll kurs. Vi har ju ett så käckt förhållningssätt att vi är ute hela tiden och det är kläder efter väder som gäller. Men själv hade jag inte haft tid att kolla upp väderprognosen och var helt oförberedd på detta ösregn och min jacka var inte alls så vattentät som man skulle kunna önska. Har i och för sig alltid både regnställ och stövlar liggande i bilen, men att kränga på det över redan våta kläder tilltalar ju inte. Frös som en hund (haha) efteråt. Ska det vara så här I AUGUSTI? sa jag bittert till min instruktörskollega. Vi brukar annars dröja oss kvar vid bilarna och ägna oss åt eftersnack där både högt och lågt avhandlas, men igår var det bara hejdå och in i bilen och på med värmen. 

När jag satte mig i bilen i morse så var sätet fortfarande fuktigt, så nu sitter jag här på jobbet och ska påbörja dagens vedermödor med blöt röv. Tur det i alla fall är fredag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar