tisdag 10 augusti 2021

Till stallet istället, v 32 2021, pt 1

 Igår var det då äääääntligen dags för återförening av Bästa Måndagsgruppen™ efter en Coronarestriktionspaus som infördes i början av december 2020 och som vi först trodde bara skulle vara typ till kanske slutet av januari men som faktiskt blev hela vårterminen, och än är det ju inte över även om "max 8"-restriktionerna har tagits bort. HUR SOM HELST. Så gött att vara tillbaka! Älskar min grupp! Hovslagaren hade fixat till Köttbullens hov, så hon var fit for fight. Och en fight blev det. Kände direkt att jahaja, där har vi den där högersidan som vi behöver jobba med, och sedan blev jag smärtsamt påmind om att det minsann inte bara är att tro att man kan fatta galopp hur som helst utan här blev det åka av i slängtrav som på den gamla goda tiden. Men bortsett från det gick det riktigt bra. Minns knappt vad vi gjorde för jag var så koncentrerad på att känna in mig och vara fjäderlätt i högerhanden och stöttande på vänster istället för tvärtom som det känns mest naturligt att vara. Den biten gick bättre än någonsin om jag får säga det själv. Nu blir det drop in-ridning på fredagarna också, YAY. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar