måndag 23 augusti 2021

Din mamma borde jobba här?

Varje fredag bjuder mitt jobb på frukost. Trevligt, tycker jag som anser att frukost är dagens viktigaste mål och aldrig har setts tacka nej till en ostmacka. Vi turas om att fixa detta enligt ett strängt schema, då ingår att handla, duka fram och duka av. I fredags var det min tur. När den normala fikaraststiden var på väg att gå mot sitt slut så dök det upp två karlar som var sena till fikat. Eftersom jag inte hade lust att sitta där en kvart extra bara för att duka av så frågade jag om de kunde plocka undan när de ätit, och det kunde de, sa de. So far so good...tills jag idag öppnade kylskåpet och noterade att de bara hade langat in faten med skinka och färdigskivad ost utan att täcka över dom, så allt var helt intorkat. Den ena är utbildad civilingenjör och den andre ska bli. Mig veterligen är det rätt höga intagningspoäng för dessa utbildningar, men betyg i hemkunskap är gissningsvis inte meriterande. MEN DET BORDE DET FAN I MIG VARA. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar