måndag 23 augusti 2021

Till stallet istället, v 33 2021

 I fredags var vi bara 2 personer på "droppen" och fick önska vad vi ville göra. Jag sa att jag ville träna på övergångar, så övergångar blev det och helvete vad jobbigt det var. Köttbullen var inte på sitt mest samarbetsvilliga humör utan kändes tung som bly, och själv var jag inte heller på topp p g a pissdag på jobbet. Övergångarna gick väl okej, även om det ibland kändes som att det var jag som bar henne istället för tvärtom, för hon hade sannerligen en vilodag enligt sig själv. Och galoppfattningarna blev pannkaka och sen ville hon bara bryta av till trav så fort jag inte drev som en vettvilling, och det var ju inte  precis den typen av övergångar jag hade tänkt mig. Hon blev ändå hyfsad i formen till slut, och Karin sa att vi får ju ändå vara nöjda med det, för ett år sedan var vi ju saliga om det ens gick att få henne att gå mer än någon meter på tygeln i trav, och det stämmer ju. Var väl mest det att p g a pissdag på jobbet så hade jag behövt få avrunda med att få vara på topp i något avseende. Men det var inte en sån dag. Aja, bara att ta nya tag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar