måndag 24 maj 2021

Vaccination schmaccination

Jag är ju nu i den åldersgrupp som får vaccinera sig (50-59 som inte är i riskgrupp) och när det kom meddelande om att det skulle släppas tider så tänkte jag att jag nog inte behövde hänga på låset, finns nog dom som behöver det mer än vad jag behöver. Tänker på folk som jobbar så att de träffar en massa folk vare sig de vill eller ej, typ såna som jobbar i affär. Jag behöver ju strängt taget inte träffa folk om jag inte vill, kan jobba hemma, har eget rum på jobbet, osv. Så jag tänkte att jag väntar tills jag blir kallad. Sen hörde jag att man inte alls blir kallad, utan alla i den här åldersgruppen förväntas boka tid själv. Jahapp. Inte konstigt att systemen kraschar fortare än man hinner säga "Corona" och sen tog såklart tiderna slut i ungefär samma hastighet. Så nu står jag och många med mig på ruta ett och väntar på att det ska släppas nya tider. Tänker åter att det finns andra som behöver vaccin mer/fortare än jag, men samtidigt vill jag bara ha det här ur världen. Hade ju varit så extremt snopet att bli sjuk NU, när man så att säga har sprutan inom räckhåll. Vi får väl se hur det blir. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar