fredag 21 maj 2021

Resten av gårdagen

Fiber va, så smidigt att få det inkopplat? I alla fall när man som vi redan förberett och lagt dit kabeln. Eller ska man vara korrekt så var det väl inte VI PERSONLIGEN som gjorde det utan vi hakade på när grannarna byggde nytt garage och ändå skulle gräva, de gjorde samma sak i förberedande syfte "om man vill skaffa fiber någon gång i framtiden" som vi sa och sedan, i samma andetag lade till, "fast det finns ju ingen anledning att betala 15 - 20 000 när det man har fungerar så himla bra". Föga trodde man ju att det skulle ändras bara sådär från en dag till en annan bara för ett Telia tröttnade på att underhålla sina gamla system. AJA, skitsamma. Den mycket trevliga montören som var och rekade på morgonen återkom lite senare, blåste in fibern och monterade någon dosa på väggen och sedan var det klart. Nu återstår bara att välja en leverantör, grannarna hade valt Telenor och ringde på kvällen för att upphetsat meddela att allting fungerade klockrent och smidigt och att de nu kunde titta på tv för första gången sedan i början av mars. 

Själv satt jag på krogen med Jenny och pimplade vin som om det inte fanns någon morgondag. Nu är det morgondag, men jag ångrar inget förutom att jag åt så mycket att jag hade julbordsfeeling när jag gick och la mig. Låg sedan en stund och läste om när soldaten Sträng fick sockersjuka och blev blind i Soldat med brutet gevär och det var kanske inte så värst uppbyggligt för en god natts sömn. Men men. Idag är det fredag med ridning, sedan följer en helg fylld av aktiviteter från arla till särla och sedan är det måndag igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar