tisdag 18 maj 2021

Till stallet istället, v 19 2021

I fredags var det ju hoppning, vilket jag var sjukt otaggad på. Var dessutom ledig och är det något jag ogillar med att vara ledig så är det att ha en tid att passa sådär mitt i allt, spelar liksom ingen roll att det i grunden är roliga saker. Så jag var nästan sugen på att avboka, fast det gjorde jag såklart inte. Kom till stallet, då visade det sig att ponnyn, som äger tränset med pelhambettet som jag lånade förra veckan, skulle gå med på vår lektion, vilket han inte brukar göra. Så det försöket kom ju av sig direkt. Sen skulle vi vara på stora utebanan, vilket jag hatar. Och Köttbullen var på sitt mest trilska humör och ville varken gå fram ordentligt eller gå på tygeln. Men själva hoppningen gick ändå bra. Hon stack inte och hon hoppar ju både villigt och glatt och så länge hon bara håller sig till ungefär den gångart och det tempo som jag vill så är jag nöjd. Nu hoppade vi såklart inte högt, det gör vi aldrig. "Det ska kännas bra", brukar Karin säga och det gjorde det också. Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar