tisdag 5 januari 2021

Blod säljer

Har läst Blod säljer av Stephen King och det tycker jag att du också kan ta och göra. Så här står det på baksidan:

"Blod säljer" - och ett bombdåd på högstadieskolan Albert Macready kommer definitivt att toppa alla löpsedlar. Men det är något märkligt med tevereportern som är först på plats för att rapportera från tragedin. Holly Gibney följer spåren och står plötsligt öga mot öga med en varelse som inte kommer att nöja sig förrän den får frossa i blod. Hollys blod...

Jag köpte den här boken för rätt längesen, lade den i min att-läsa-hög utan att läsa vad som stod på baksidan. Sedan blev den liggande medan jag överlevde en för djävla stressig höst. Hade jag vetat att Holly Gibney var med så hade jag nog inte kunnat vänta (vill nämligen att allting ska vara PERFEKT när jag öppnar en jungfruligt oläst Stephen King). Älskar Holly. Nu handlar den här boken inte bara om henne utan det är fyra rätt rejäla noveller (boken är cirka 500 sidor), varav Blod säljer kan ses som en fristående fortsättning av Outsidern. De andra tre novellerna (Mr Harrigans telefon, Chucks liv och Råtta) har ingenting med Holly att göra. Chucks liv var okej, Råtta riktigt bra och Mr Harrigans telefon sådär så att den inte gick att lägga ifrån sig. Den här boken får fem kalla kårar av fem möjliga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar