lördag 16 januari 2021

Till stallet istället, v 2 2021

 Det var snö och cirka 10 grader kallt i går och mest av allt hade jag lust att åka hem, tända i kaminen och äta varm soppa. Hade noll lust att befinna mig i ett kallt ridhus, men jag tog mig samman och åkte dit eftersom fredagar ju numera är min vanliga riddag, dvs jag får betala oavsett om jag är där eller ej. Inte som på den lyxiga tiden när man gick i sin härliga måndagsgrupp och det var drop in-ridning på fredagar. 

Fick i alla fall Köttbullen och fick också veta att hon hade bockat på en nybörjarlektion i veckan. Jaha. Vi red markarbete, en övning med trav över bommar i serpentinbågar över medellinjen. Köttbullen var inte direkt på hugget utan kändes väldigt seg och (såklart) dessutom väldigt stel. Hon får ju ta i lite över bommarna för att avstånden ska stämma och det passade henne inte idag. Fick driva som en IDIOT och har tydligen tappat allt flås under juluppehållet för jag var helt slut efteråt. Det gick lite bättre mot slutet, men det var inte mycket att skriva hem om. Hon är ju så exceptionellt oliksidig. Har fått instruktioner att hålla en stadig vänstertygel och driva henne upp mot den genom att använda högerskänkeln och samtidigt leda med högertygel, men det är sannerligen lättare sagt än gjort. Sen hade vi vikarie, för Karin var i sin tur vikarie för någon annan, och hon (vikarien) har inte ridit Köttbullen men sa när jag förklarade problemet att "jag vet hur det är, för det är samma sak med XX", men jag har ridit XX och det är INTE samma sak. Men ja, Vikarien är ju ändå utbildad instruktör och jag en (inte så) glad amatör, så det är väl bara att (försöka) göra som hon säger. NÅN gång ska det väl ändå lossna. Nu är i alla fall terminen igång, hey and away we go. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar