onsdag 11 juli 2018

Varför är inte regndans ett inslag i Let's Dance?

Eller nu ska jag väl inte sitta här och uttala mig om ett program jag aldrig har sett, men jag tror inte de håller på med regndans där. Men de borde! Den här värmeböljan och tillhörande torkan är ju helt orimlig, det känns som att det inte har regnat på flera månader. Igår blev jag helt orealistiskt jublande glad när jag hörde hur det började smattra på markisen. ÄNTLIGEN, vrålade jag som den värsta Gert Fylking när Nobelpriset i litteratur tillkännages (och eftersom det inte ska delas ut något Nobelpris i litteratur i år så blir det kanske årets enda uttalade "äntligen"), men tio sekunder senare var det över. Regnet alltså, inte Nobelprisutdelningen. Så snopet. Min man rusade ut för att ta in några bräder som låg ute och som inte fick bli våta, men kom av sig i steget.
Häromdagen hörde jag "...kraftiga regnmängder väntas" på radion och vred upp volymen till max, men då var det i Asien. Jag vill såklart inte att det ska bli översvämningar och naturkatastrofer vare sig här eller där, men en rejäl rotblöta hade ju inte varit fel. Det kan till och med få regna hela min semester. Tack för ordet.

2 kommentarer:

  1. Här har det regnat 3 gånger sedan 1 maj. Läget i mitt trädgårdsland börjar bli desperat. Och i skogen knastrar det när man går på det som normalt är sankt och mossigt. Jag vill också ha regn. Nu! Men tydligen kommer det inget de närmaste 7 dagarna. Mer regndans åt folket!
    Hur har det gått för Laura-Lars?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lars-Laura lever än så länge livets glada dagar med sina tjejer. Han hängde löst ett tag när gänget kom i någon slags tonårsfas och skulle vara ute hela natten istället för att gå och lägga sig när kvällen kom (eller: hur ska de fatta att det är kväll när det är 30 grader varmt och ljust som mitt på dagen?). Ute hela natten = börja gala kl 03.30. Ej poppis om man vill leva under radarn. Men det var bara en natt, så han är förlåten :)

      Radera