tisdag 3 juli 2018

Men alltså va...

...det var ju ett jefla tjatande om vad som skulle kunna hända om kvällens åttondelsfinal ska avgöras med straffar? Är det en fördel eller nackdel, vem ska lägga Sveriges straffar, hur bra är Schweiz' målvakt, et cetera. Ja, nu råkade det ju bli straffavgörande i två andra åttondelsfinaler, men bara för det är det väl ingen naturlag att det ska bli likadant nu? Först ska de ju sparka boll i 90 minuter utan att någon gör mål (eller i alla fall att det blir oavgjort). Sedan likadant i ytterligare 30 minuter och SEN blir det straffar. Så det känns ju mindre sannolikt om ni frågar mig.  Hade det blivit till exempel 1-0 i de andra matcherna hade väl ingen per automatik spekulerat i vem som skulle få göra det där enda målet? Nä, just det.

Ska väl se matchen i alla fall, men jag tror Sverige förlorar. På min mans jobb fick alla sluta en halvtimme tidigare utan löneavdrag för att alla säkert skulle hinna hem och titta. Lite gölligt ändå med en så fotbollstokig chef. Min chef är inte på något sätt ointresserad av fotboll, men han är dansk. Och eftersom Danmark snöpligt förlorade mot Kroatien (på straffar) i förrgår så SNAKKAR VI IKKE MER OM DET. Aja, jag har ju ändå slutat för dagen. Hejpåre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar