fredag 13 juli 2018

McDonalds - I'm really not loving it

Förra fredagen åkte vi ju och kollade på valp. Det var ett par timmar att köra enkel resa, och ska man upp och jobba före fan själv dagen därpå är det inte jättefrestande att åka en vardag. Och på helgerna hade uppfödaren en massa annat inbokat, så till slut bestämde jag och min man att vi skulle sluta vid lunch på fredagen och åka dit. "Vi äter något utmed vägen", sa vi för att spara tid. En närmare kontroll visade sig dock att det enda som fanns "utmed vägen" (om man inte ville snirkla in i samhällen tusen mil från stora vägen) var McDonald's. Jag har inte ätit på McDonald's på evigheter, äter sällan snabbmat men när det sker så försöker jag om möjligt välja Max eftersom de bara har svenskt kött samt åtminstone på pappret har ett miljötänk som såvitt jag vet inte återfinns hos andra snabbmatsrestauranger (rätta mig gärna om jag har fel). Jaha, lite motvilligt svängde vi in på en MCDRIVE. Jag beställer nästan alltid samma sak: McChicken & Co-med-sallad-istället-för-pommes och en mellan jordgubbsmilkshake. Jaha, nu visade det sig att det inte längre gick att välja sallad istället för pommes utan man fick välja "minimorötter, äpple eller sötpotatispommes". Valde sötpotatispommes, som var helt mjuka och smaklösa. Sedan kunde man inte längre välja "mellan" utan antingen liten eller stor. Valde stor och fick en som var exakt lika stor som den som tidigare hette mellan, men som självklart kostade lika mycket som en stor. Slutligen var klicken med dressing mellan hamburgerbröden i storleksordning av en enkrona och ovanpå den låg cirka fem ledsna strimlor med isbergssallads och deppade ihop med en knastertorr kycklingburgare. FY FAN SÅ OVÄRT. Kommer fan i mig aldrig mer att handla på McDonalds.  Sådärja, nu var det sagt.

2 kommentarer:

  1. Jag HATAR Donken! ÄLSKAR MAX.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Max bättre som företag, tyvärr avskyr jag allt de serverar. Varje hamburgare jag ätit där har varit äcklig. Så jag försöker undvika att äta snabbmat över huvud taget. Men när jag gör det blir det mcd, tyvärr.

    SvaraRadera