onsdag 25 juli 2018

Vaktlarna

Nä, men värmen till trots: måste ju blogga om våra nya flockmedlemmar VAKTLARNA. Fick ju nys om att en jag känner hade vaktelägg till salu och så visade sig att hen även hade några värpklara vaktlar att sälja. Ja, så igår åkte jag dit för att shoppa. Först hette det att hen bara hade 4-5 värpklara och ingen tupp, men sen när vi stod där och fiskade upp vaktlarna ur buren så sa hen "äh, du kan få med några av de som är lite äldre också" och efter ett tag råkade hen få tag i tuppen och då bara "äh, jag får snart nya, så du får honom på köpet" och slutligen "här har du några ägg också, jag har så jag kan drunkna i det". Så hem kom jag med inalles 8 vaktelhönor och en tupp, plus tre lådor vaktelägg.  Om vaktlarna var brydda av miljöombytet, värmen eller att de hälsades välkomna av två flåsande taxar som var allmänt störiga så var det inget som återspeglades i deras äggläggningsförmåga för idag kom de första.

Vaktelägg! Så gölliga att man bara dör.


1 kommentar:

  1. Jesus vad söta! Till och med gulligare än min vattenmelon. Men mu vill jag ju se själva vaktlarna också.

    SvaraRadera