måndag 25 september 2017

Plötsligt händer det

Nej, jag har inte vunnit på Triss (tyvärr. Det räcker med en dags ledighet för att jag ska börja fantisera om att bli ekonomiskt oberoende och aldrig mer behöva ställa klockan och gå upp och åka till jobbet). Men idag, när jag var på Lokalföreningen, så snappade jag åt mig ett par stormhaspar. Eller vad det nu heter, de där hasparna som gör att man kan öppna fönstren och ha dom öppna. Det kan man nämligen inte i vårt hus. I alla fall inte alla fönster eftersom sagda haspar saknas. Vi har bott i det här huset i snart åtta år och har haft en provisorisk konstruktion bestående av skosnören och diverse föremål som stuckits in mellan fönster och karm. Bland annat en hundleksak i form av en gummiring som har legat som någon djävla fönsterdekoration i vardagsrumsfönstret i flera år. Så trött på det, men det är som att man inte ser det efter ett tag.

Men idag då! Köpte haspar, svepte hem, fram med borrmaskinen och voilà! Fönster som går att ha öppna utan att de blåser igen! Man kan ha tvärdrag! Köpte även en liten hasp så att man ska kunna ha sovrumsfönstret (som har en jättehasp) öppet lite grann och inte som nu vara tvungen att välja mellan vidöppet eller inte alls.
Så synd att det är höst, men jag hoppas på ett riktigt varmt 2018. Djävlar vad jag ska ha öppna fönster då. Hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar