onsdag 20 september 2017

Bygga hönshus - an epic movie, part 4.

Vet ej vad det är med den här sensommaren/tidiga hösten,  brukar inte vädret i september generellt vara helt underbart? September 2017 bara: I give you ösregn var och varannan dag. Men idag var det uppehåll och då passade jag på att krypa in under presenningen och olja den del av taket som kommer att vara utanför fasaden och som i sinom tid ska målas. Här fick man då ångra uttalanden som "det finns inget fulare än ett hus med för litet tak", för det var väldigt mycket utstickande detaljer att olja. Den korta stegen var för kort och den långa för lång, så den långa stegen fick liksom vinklas in och bindas fast på ett mycket oprofessionellt sätt. Arga Snickaren hade fått dåndimpen, tur att han är i Asien och spelar in Expedition Robinson.



Sedan släpade jag bort allt ris från kalhygget, a k a hönsgården to be. Min man spikade fast det sista av underlagspappen på taket. Sen var det kväll. Provar nu att bildblogga från min SMARTPHONE eftersom jag är så himla modern då va. Ser det för djävligt ut beror det väl på att min tekniska förmåga inte ligger i paritet med detta. 




3 kommentarer:

  1. Jag har en ny utmaning till dig, men först vill jag veta vad du ska göra med alla ägg. Fem ägg per dag under högsäsong är mycket för ett hushall med bara tva personer. Ska du ge bort, sälja, eller äta omelett varje dag?

    Utmaningen bestar i av att hitta bade stav- och syftningsfel i dagspressen. Korrekturläsare är tydligen ett yrke som gatt ur tiden. Jag är ingen journalist eller sprakvetare, men jag blir sa ledsen när jag läser artiklar av mindre begavade människor. Ok, jag förstar att det gar snabbt men hur svart kan det vara att läsa igenom en extra gang innan man publicerar?

    Läste just den här artikeln: http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/suzanne-sjogrens-nya-liv-nagot-terapeutiskt-med-att-mocka-hastskit/ „fult ös“. Det är bara ett exempel av manga.

    Hälsningar Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker att 5 ägg per dag nog är det man får ut i bästa fall, men det är nog inget man kan räkna med, så jag tror inte det där överskottet kommer att vara ett stort problem. Skulle jag ha fel så kommer jag nog att ge bort till vänner - tycker själv det är DEN ULTIMATA PRESENTEN :-)
      Utmaningen - ja, jag håller med om att mycket av det man läser känns för djävla bedrövligt. Har DN fredag-lördag-söndag och det känns som att de kanske inte har gett ALLA redigerare sparken, men det är väl bara en tidsfråga. Aftonbladet och Expressen känns ju som att det har författats av några avdankade Big Brother-deltagare. Jag får börja samla på mig lite exempel då :)

      Radera