fredag 29 september 2017

Pinterest, que est-ce que?

Alltså kan snälla nån modern människa förklara meningen med Pinterest? För ett tag sen googlade jag på hönshusbilder och hamnade där, sedan ombads jag rätt barskt att registrera mig för att kunna fortsätta titta. Skapade (lite motvilligt) ett konto, ombads (återigen i rätt bestämda ordalag) att välja fem kategorier som jag gillade, gjorde det och nu bara: Jaha? Vad gör man sen? Nu får jag mail var och varannan dag att det finns  "25+ nya bilder" eller "vi har hittat några nya pins åt dig".

Vad är meningen med detta? Vill jag kolla specifikt på bilder av ditt eller datt kan jag ju lika gärna bildgoogla, tänker jag. Eller är det meningen att man ska se det som någon slags...jag vet inte, tv fast med stillbilder? Vem lägger upp bilderna? Ska man följa folk som på Facebook? Vilka? Hur vet man? Illuminate me, pls, för jag fattar verkligen ingenting (och orkar inte ta reda på det. Vill bara ha någonting serverat. Tack på förhand).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar