onsdag 2 augusti 2017

Leva livet

Idag kom mitt nya bankkort, halleluja. Nu har jag inte på något vis suttit i sjön medan det har varit spärrat eftersom jag har levt på min man. Hade jag inte haft någon man så hade jag fått ta mig till en bank och plocka ut cash, men nu behövdes ju inte det och nu hoppas jag verkligen att ingen djävel försöker pilla på mina kortuppgifter igen. Eller vad det nu var som hände, jag fattar fortfarande ingenting men inga pengar har i alla fall försvunnit. "Det är bra att inte ha för mycket pengar på kontot som kortet är kopplat till", skrev banken barskt i brevet som medföljde det nya kortet. AS IF. Ja, jag fattar ju att det inte var riktat till mig personligen, men ändå. Man är väl inte dum i huvudet heller.

Igår var vi och red islandshäst. Börjar känna mig som stammis där, fast det beror nog mest på att hon som har stället har ett sånt himla bra minne och kommer ihåg både vad man heter och vilka hästar man haft innan än att man skulle vara så outstanding att man blev hågkommen för den sakens skull. Fick en häst som jag haft en gång innan och gillat jättemycket, så jag var helnöjd. Fick dessutom rida i täten hela rundan medan hon-som-har-stället red fram och tillbaks och hjälpte de som inte var så vana på hästryggen, och det gick bra även om "min" häst var lite tittig och hoppade till ibland om något löv prasslade farligt, och det var svårare att få till tölten när man inte hade någon att haka på som bestämde tempot (svårt för mig alltså som inte kan, men jag fick lite tips och sen gick det bättre). Härligt var det i alla fall. Nu är jag superladdad för helgen och BOOTCAMP!

Idag susade vi till stan och handlade och gick på en loppis där det var 50 % på allt. Köpte en kasse böcker för 25 kr vilket inte precis sved i plånboken. Nu är vi hemma och jag lagar eko-kyckling och en sås som jag tror blir TO DIE FOR.  Så här skulle man kunna ha det jämt.

Sjunde säsongen av Game of Thrones kollar vi på förstås. Jag kan tycka att det handlar alldeles för lite om Brianne och Podrick, som är mina favoritkaraktärer. Sen kan jag tycka att det är lite snålt av Daenarys att hålla på och tjafsa om att alla ska böja knä för henne och att hon prompt måste härska över sju kungariken, kan hon inte nöja sig med sex och låta Norden vara? Det är väl ändå inget att stå efter ett ställe där vintern varar i åratal och där det finns vildingar och dödsarméer som måste vaktas med en himla mur hela tiden. Kan jag ju tycka. Har även förutspått att Daenarys och Jon Snow kommer att bli ett par vad det lider. Kom ihåg var ni hörde det först.

Det var väl allt för stunden. Imorgon (tror jag det är) fyller den här bloggen TIO ÅR. Ja, vad säger man? Har den äran, eller nåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar