lördag 12 augusti 2017

Den enögda kaninen

Har läst Den enögda kaninen av Christoffer Carlsson, en bok som jag snappade åt mig på loppis för ett tag sen. Så här stod det i någon recension:
Den enögda kaninen, utgår från ett fridfullt samhälle mitt ute i den svenska landsbygden. Huvudpersonen David Flygare återvänder tillfälligt till sitt föräldrahem och kompisen Lukas som bor kvar - arbetslös och likgiltig men ständigt på jakt efter nya kickar. Lukas tar med David till ett hus utanför tätorten och sammanför honom med fyra bekanta från förr. Till grilldoft och tonerna av Springsteen, Nancy Sinatra, Ronettes och Band of Horses dras de in i sommaren som kommer att förändra deras liv för alltid. De blir snabbt outcasts och svetsas ofrivilligt samman av frustration, brott, droger, sex och lögner. Det tyckte jag lät lovande, men jag blev rätt besviken. Efter att ha läst kanske en tredjedel kände jag mig dödstrött på det här gänget unga vuxna deppgökar som tycker det verkar vara en jättebra idé att göra inbrott och sno saker och gömma dom i ett tomt gammalt hus, och den sista tredjedelen skummade jag bara igenom för att se om slutet kanske ändå var lite bra, men det var det inte heller så det var bortkastad tid. Den här boken får en haschtomte av fem möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar