tisdag 18 augusti 2015

Say you, say me

Jamen är det inte ganska typiskt, att så fort man kommer in i andra halvan av augusti, skolorna börjar, semestrarna är slut för de flesta, etc, DÅ KOMMER VÄRMEN. Som kvällstidningarna skulle ha uttryckt det, med katastrofversaler. Idag är det till exempel helt orimligt varmt, kanske i och för sig delvis beroende på att AC:n på jobbet har pajat och man är ju i en het bransch såkallat. Är inte jättefestligt att kila omkring bland en massa ugnar och plattor och en massa andra grejer som alstrar värme bara man tittar på dom, i alla fall inte när det är stekande sol ute. Efter åtta timmars arbetsdag under såna omständigheter så är jag redo för åtta timmars vila och därefter åtta timmars sömn och sedan inte ett dugg mer. Och livet ska väl ändå bestå av LITE mer än bara ätasovadö. Kan man ju tycka.

Igår hämtade jag sista delen av Carin Gerhardsens Hammarbyserie på biblioteket. Det är uttalat att det ska bli den sista så därför antar jag att någon nyckelkaraktär dör eller slutar inom polisen, kanske allihop, vad vet jag. Ska strax sätta mig och ta itu med detta. Det var bara fjortondagarslån så man får inte ligga på latsidan.

Annars tröskar jag mig mot slutet av Åshöjdens BK, denna fenomenala kalkonserie. Kommer att bli lite tomt när jag inte längre får hänga med Jorma och Edward och Bagarn och Hittejoel och de andra karaktärerna med sina superkorta fotbollsshorts och styltiga och stapplande dialoger. Det är nästan dagens höjdpunkt och det säger väl en del om dagen. Nä, skojar bara. Livet rullar väl på och det är väl bäst att hänga med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar