söndag 2 augusti 2015

Kiss och bajs i offentlig miljö

Jag ska med en gång klargöra att jag inte stör mig ett smack på att folk sitter på caféer och reststauranger och ammar sina barn. Men det här med att föräldrar (vissa, obs) även verkar tycka att det är exakt lika okej att byta blöjor i samma lokaler? Hände oss härförleden när vi satt oss för att avnjuta en måltid på lokal, att en lattemorsa helt ogenerat började duka upp Pampers och våtservetter och dra av sin unge kläderna en halvmeter från våra tallrikar. Vi ifrågasatte om det verkligen var hennes avsikt att byta blöjor i en lokal där det serveras och äts mat och då blev hon en Kränkt Martyr och ursäktade SÅ HEMSKT MYCKET att det hade blivit SÅ JOBBIGT FÖR OSS, och avlägnade sig på ett sätt som fick Jesu vandring uppför Golgata att framstå som någon som gick med hoppsasteg och gnolade på "Vi gå över daggstänkta berg, fallera".

Alltså, jag har ju också haft småbarn med blöjor som behövts bytas, men på min tid gjorde man detta PÅ EN TOALETT och inte i närvaro av andra. Hur djävla lat får man egentligen vara om man inte orkar resa sig och gå ett fåtal meter till den toalett som ALLTID finns i anslutning till lokaler som serverar mat? Om det är så himla jobbigt så kanske ni ska överväga att stanna hemma istället, menar jag. Men ni som tycker att det är okej att utsätta andra för detta, jag hoppas ni även tycker det är lika okej att börja sanera inkontinenta faster Asta, 93, bland kanelsnäckor och latte macchiato? Eller hemma i ert vardagsrum? JAMEN DÅ SÄGER VI SÅ DÅ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar