söndag 6 maj 2012

Söndagsslöhet

Söndag eftermiddag och jag känner mig slö. SLUT SOM MÄNNISKA, nästan. Men då har jag i vanlig ordning varit uppe sen i ottan, bakat bröd, promenerat i drygt 2 timmar, planterat fröer samt varit och fikat på ett ställe här i byn som nästan aldrig har öppet. Åtminstone inte när vi får för oss att åka dit, men idag hade vi tur och kunde sitta i solen på uteserveringen och dricka kaffe och äta våffla.

Men nu är orken slut. Kollar på handboll på tv, Guif mot Ankeborg, de har spelat semifinal cirka tusen gånger de senaste veckorna känns det som. Eller om det är bäst av fem, jag vet inte så noga. Har inte så bra koll på elitserien. Kollar med ett halvt öga medan jag installerar uppdateringar på datorn och annat sånt där tråkigt BULL. Trött är jag, som sagt. Känner verkligen inte för måndag imorgon. Men det är bara att gå på som förut och inte stanna eller se sig om, som Ola Magnell skulle ha sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar