tisdag 1 maj 2012

End of långhelg

Pustar lite efter en strävsam dag, den sista i en strävsam helg. Potatislandet är ä-n-t-l-i-g-e-n färdiggrävt och potatisen är satt. Bönorna också. Hade egentligen tänkt plantera både brysselkål och broccoli idag, samt gräva ur komposten, men ärligt talat så sket jag i det när klockan närmade sig två och jag hade varit ute och slitit som ett djur sedan klockan nio, eftersom jag kände för att slappa istället. Satt i solen och läste en dyster bok som handlar om finlandssvenskar i Österbotten, det finns inte en karl som inte super och slåss och ingen kvinna som inte får stryk/blir bedragen och är allmänt olycklig. AAAAH, känner man då där man sitter i solen och jäser. Vad bra man har det.

Nu är jag bara inne lite snabbt och kokar pasta till pastasallad. Tog upp tre paket random kött ur frysen, det ena visade sig vara världens minsta lamm, eller delar av det åtminstone, och det andra var...eh, kött av något slag. Tillverkade ett antal grillspett, ska snart gå ut och grilla. I normala fall är det nästan lag på att man måste dricka vin och läsa deckare medan man "passar grillen", men eftersom det är jobbdag imorgon så får jag väl tumma lite på den regeln, ordentlig som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar