söndag 20 maj 2012

Mästarnas mästare

Sitter här och degar framför Mästarnas mästare. Nu har jag aldrig sett det förut, alltså tidigare säsonger, men som jag har förstått det är det ett nytt upplägg den här gången, att mästarna är uppdelade i två grupper varav de bästa i vardera gruppen kommer att mötas mot slutet. Vet inte om jag tycker det är så hett nu när man är inne på grupp två av två. Samma tävlingar som man såg för ett par veckor sen, fast med andra deltagare...gäsp. Eller så är det bara för att jag inte känner igen någon av deltagarna förutom fotbollsspelaren Stefan Schwartz och det är väl ingen människa jag någonsin har känt mig nyfiken på. Eller ja, jag känner väl till han tennisspelaren också, men allvarligt, tennis...zzz. Tråkigare sport finns nog inte. Ja, nu kom jag på Pernilla Wiberg också, hon är ju inte direkt okänd ens för mig, men tja...utförsåkning. Var ju inte ens kul på Stenmarks tid. Enligt mig då alltså. Det enda som var bra med slalom var att man kunde sitta och rita på golvet i gympasalen (ja, på ett papper for God's sake) istället för att ha OÄ när Sverige stod stilla och hela skolan var beordrad att tränga ihop sig för att se Ingmar åka i svartvitt på en 17-tums tjock-tv med flimrande bildrör.


Så nu tittar jag bara med ett halvt öga och bryr mig inte om vem som vinner vad. Tror dock det största felet är att det inte är någon handbollsspelare med den här gången. Hade inte Wislander varit med så hade jag nog aldrig ens en gång börjat titta på detta program. Nu är jag lite sur att Annichen Kringstad inte gick vidare från första gånget, tyckte att hon var sjukt duktig i precis allting. Hade gärna sett henne och Wislander på delad förstaplats, men som vanligt har man ju ingenting att säga till om när det handlar om sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar