onsdag 25 mars 2009

Water in the fuel

Min pojkvän och jag fick för ett tag sedan varsitt tremånaders Lovefilm-abonnemang. Eftersom det är gratis så lägger vi filmer i våra listor nästan helt utan urskiljning. Förra veckan damp det ner två filmer på temat språk, Hundars språk, en informationsfilm om hundars kroppsspråk med en speaker som måste ha rymt från 70-talets Pogo Produktion, samt Ur kärlekens språk, en informationsfilm om sex och samlevnad från 1969.

Den var underhållande på gränsen till  plågsamt pinsam. Där satt fyra av den tidens sexgurus, Inge & Sten, Maj-Britt (som tålmodigt svarade på frågor i stil med Kan jag ta min katts p-piller? och Kan man använda frisyrskum istället för p-skum? i spalten Fråga Maj-Britt i 80-talets Mitt Livs Novell),  samt en dansk i ett vardagsrum med 60-talsinteriör och samtalade om sex kring tekoppar och tända ljus på ett sätt som skulle föreställa avslappnat men som var synnerligen krystat. Och inte nog med det, de hade liksom byggt upp flera olika sängkammarstudios, där de filmade par som visualiserade olika problem i samlivet. Det var alldeles otroligt pang på rödbetan och hejsan hoppsan vad allt är naturligt och självklart och allting löser sig bara man taaaaalar om problemen. Och mot slutet fick man se hur det gick till hos farbror doktor Sten när man kom dit och bad om p-piller eller spiral eller pessar, allt var också helt naturligt och självklart och inga som helst problem med någonting och hopp upp i gynekologstolen bara.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det här. Jag saknar ord. Jag skrattar fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar