tisdag 3 mars 2009

Sweets for my sweet

Idag var det dags för det årliga besöket hos min onaturligt trevlige tandläkare Dr Kovac. Allt gick bra, jag hade inga hål, det retfulla mellanrummet mellan två kindtänder, där matrester som skulle kunna mätta en hel by i Afrika fastnar, spacklades ihop än en gång eftersom tänderna uppenbarligen inte VILL ha en nära relation med varandra utan förflyttar sig åt varsitt håll med någon millimeter om året. Men nu har Dr Kovac fixat till det igen, och allt detta för knappt 800 kronor. Jag räknar alltid kallt med att ett besök ska gå på flera tusen, så jag kände mig mycket nöjd.

Men en sak undrar jag. Kan ingen tillverka någon slags röntgenutrustning som faktiskt passar i ens mun? Det är år 2009 och ändå måste man stoppa in vassa och hårda saker i storleksordning kontinentalplattor i sin mun och bita ihop om. Det gör ont. Aj. Det borde gå att fixa på ett smidigare sätt, kan man ju tycka.

Dr Kovac, du har en uppgift här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar