torsdag 12 mars 2009

Du sa "altruism", ett svårt ord som jag inte kände till

Jag går i väntans tider. När jag var ung en gång för längesen, då pratade man om den förestående nedkomsten i lite vaga termer som "dagen när det är uträknat". Men nu har jag tagit del av familjelivpunktse-terminologin och lärt mig uttrycket BF för Beräknad Förlossning (tror jag åtminstone det betyder). Det är liksom en helt ny glosbok på familjelivpunktse. BF och BM (BarnMorska) och ÄL (ÄggLossning) och UL (UltraLjud) och gud vet allt, och då har jag inte ens vågat gå in på ord som "mysrester" som synonym för sperma, för då skulle jag nog rodna så mycket att blodkärl sprängdes och det är det inte värt.

Ja, nu är det ju alltså inte JAG som är gravid, vill jag kraftigt betona. Jag väntar barnbarn. Och Jenny väntar barn. BF för dessa nya människor i min relativa närhet har nu passerat, men ingenting händer. De små kidsen bara ligger där de ligger och liksom bidar sin tid.

Kom ut nu, är vad jag vill säga. Vad väntar ni på egentligen?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar