måndag 9 mars 2009

Nu ska jag sjunga om kärleksblask, gröna ängar och King-Kongs task

Man skulle kunna tro att jag har blivit kidnappad och bortförd av rymdvarelser, så tyst och tomt har det varit här i nålsögat de senaste dagarna. Fast det har jag inte, även om min pojkvän ständigt hotar med att tvinga mig att se Stjärnornas Krig, eftersom jag misslyckades så kapitalt förra gången. 

Men så är inte fallet. Att jag blivit bortförd av rymdvarelser alltså. Jag har bara haft väldigt mycket att göra, som det brukar heta. Men jag återkommer. I'll be back, som Terminator skulle ha sagt. För ett tag sedan åt jag middag med en dansk, han berättade att han kunde få in tysk tv. Men det var så lagom kul när det klassiska citatet dubbades till Ich bin zurück.

Eller åtminstone tror jag det var vad han berättade. Jag har ju som bekant väldigt svårt att förstå danska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar