tisdag 3 mars 2009

"Vakna upp nu, det är midsommar snart"

Jag fick ju ett erbjudande för ett tag sen, så jag har haft DN på helgerna i sex veckor. Fast det har väl varit lite sisådär med utdelningen, ibland kommer den en dag senare och ibland inte alls.

Idag ringde en kille som hette Christer från DN:s nu-ska-vi-pracka-på-dig-en-snuskigt-dyr-prenumerationsavdelning, och sade sig vilja prata lite och kolla vad jag tyckte och sådär. Eller alltihop var ju egentligen bara ett svepskäl för att få fråga, lite omskrivet, om jag kunde tänka mig att hosta upp tusentals bistra kronor för att fortsätta få DN i min brevlåda. Det kunde jag inte, tyckte jag, och motiverade det med att det är för mycket Stockholm i DN för att det ska vara intressant för mig i Skåne. Då blev han helt purken och lade nästan på luren i örat på mig. Innan dess hade han lovat mig en extra helg som kompensation för den tvivelaktiga leveranssäkerheten, men jag tror han delete:ade mig från alla system för all framtid i och med detta uttalande. Jag kommer aldrig mer att få gratisläsa DN.  

Tänk att stockholmare jämt ska vara så snarstuckna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar