måndag 9 mars 2009

Im not there

Helgens andra film var I'm not there från 2007, en film som handlar om Bob Dylans liv. Jag gillar mycket av Bob Dylans musik, även om han verkar vara en knepig och sur gubbe i övrigt. Men musiken är ju bra som sagt. Men den här filmen var direkt provocerande dålig. Den hade ingen som helst begriplig handling. Vi orkade inte ens se klart den, och då är det faktiskt riktigt illa. Särskilt med tanke på att vi ser ganska mycket B-filmer med flit så att säga.  

Musiken var förvisso bra. Men då kan man ju lyssna på en skiva istället och slippa se en massa konstiga människor som låtsas vara Bob Dylan, fast ändå inte. Fy vad sopigt det var. Tack och lov var det min pojkvän och inte jag som hade valt den här filmen. Det ska ligga på mitt pluskonto när jag sedan kommer dragandes med Jurtjyrkogården eller något annat fint skräp.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar