måndag 16 februari 2009

Ashtray dirt

För mindre än ett år sedan köpte jag en ny dammsugare av märket Samsung. Vackert röd, med cyklon. Jag har varit så nöjd med den. Riktigt skrutit med den. Nu är jag inte alls nöjd längre, för igår fick den först hög feber och sedan avled den helt stilla efter en kort tids dammsugning av vardagsrumsmattan.

Det tycker jag var rätt så klent i allmänhet och synnerligen klent för att vara en värstingdammsugare i en rätt saftig prisklass, så jag kontaktade Vitvarumäklarna, där jag beställt den. Och de i sin tur hänvisade till Samsung. Och Samsung slog ifrån sig med händer och fötter och påstod att det var Vitvarumäklarnas ansvar. Så jag pratade med Vitvarumäklarna igen, och de pratade först med Samsung, som knappt verkade veta någonting om hur man skulle gå tillväga, så Vitvarumäklarna rekommenderade mig därför att kontakta Broby Hushållsservice, som är den närmaste serviceverkstaden. 

På Broby Hushållsservice var de mycket vänliga och  hjälpsamma, men kunde tyvärr ändå inte hjälpa mig eftersom de inte fick ta emot ärenden från privatpersoner, utan allt ska gå via Samsung Fucking Call Center. Som ju inte ville ta i min dammsugare med tång, så då blev jag hänvisad till Garantgruppen, som är någon slags riksorganisation för teknisk service. Redan i Garantgruppens telefonväxel blev jag avfärdad i egenskap av privatperson, men jag snirklade mig in genom nålsögat genom att låtsas att mitt ärende var rent administrativt. Där fick jag prata med en rådig kvinna som tyckte Samsung var skit. Hon upplyste mig om att dammsugare och mikrovågsugnar och liknande räknas som "småapparater", och "småapparater" får visst det lämnas på verkstad av privatpersoner utan att man ska gå genom Samsung Fucking Call Center.

Efter detta pratade jag med Broby Hushållsservice igen, och vi svor gemensamt över Samsung och sedan var jag välkommen att komma dit och lämna min dammsugare. Det är ett par mil till Broby härifrån, men den hjälpsamma kvinnan gav mig telefonnumret till en av deras killar, som var i stan och jobbade idag. Så jag fick ringa och stämma träff med honom på lunchen, och dra hela historien en gång till, eftersom han också hade fått lära sig att allt ska gå genom Samsung Fucking Call Center, men till slut veknade han och jag kunde köra och överlämna 1 st död dammsugare, som jag vid det här laget var och är hjärtligt trött på. Det skulle inte förvåna mig om den jäveln är skendöd. Bara för att, liksom.

Och allt detta har gjort att jag verkligen inte haft tid att kontakta DHL:s utlämningsställe angående jeansen och konstnärsmaterialet och allt det där. Man får ta ett helvete i taget och imorgon är en annan dag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar