onsdag 12 april 2023

Did I forget to thank you for the ride?

En grej som jag verkligen gillar med påsk är ju att det blir två kortveckor på rad. Man är sådär härligt dagvill fast på rätt håll: jaså är det onsdag idag, det känns ju som tisdag? Mindre kul när det är åt andra hållet och känns som fredag och så är det bara onsdag, men det är mer sånt som hör oxveckorna till. Och dom ligger ju i alla fall bakom oss nu. 

Igår var en extremt händelelös dag. Jobbade, kom hem, gick ut med hundar, tränade pilates, åt kvällsmat,  läste och spelade Solitaire på telefonen. Gick och lade mig, blev vansinnig för att min man började idiotsnarka precis när jag var på väg att somna och då blev jag klarvaken. Det är ju inte hans fel, men ibland vill man bara ha någon att få ut sin irritation på. Stampade ilsket upp och gick och lade mig i Flickrummet™ istället. Där sover jag oerhört bra måste jag säga. Min soffa som jag byggde av lastpallar är såklart aningen i smalaste laget (80 cm), men det funkar för en natt i vredesmod. Som ju egentligen inte var vredesmod, men ni fattar. 

Idag hade jag tänkt viga eftermiddagen åt trädgårdsfix. Tomater och purjolök behöver planteras om, så om det är någorlunda hyggligt väder (fick dock skrapa rutorna i morse och jag kan föreställa mig att kung Bore gnuggar händerna av förtjusning) så föreställer jag mig att jag kan stå utomhus och balta med det. Ska också peta ner palsternacksfrön i en pallkrage, samt kanske rensa lite ogräs. Spanade i min sparrisodling igår men där var det än så länge bara kirskål som tittade fram. Jag har gjort kirskålspaj en gång, men ärligt talat tyckte jag inte det var sådär jättegott. Men eftersom hönsen älskar det så finns det ju ändå en mening med att rensa kirskål även om det är en neverendingstory. Älskar när man går mot hönsgården med en spann i handen och alla tjejorna kommer rusande och kacklar upphetsat över de väntande godsakerna (sniglar och ogräs, men låter som att det hade gått hem på någon snofsig Guide Michelin-krog). 

Ja, men onsdag då alltså. Då kör vi. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar