onsdag 5 april 2023

En surdeg senare

Har precis avslutat en jobbgrej som jag har hållit på med lite då och då sedan i januari. Det var egentligen inte min puck alls, och det är inte som att jag inte har annat att göra, men personen som skulle ha hand om det har fan inte disponerat det här projektet väl och nu måste hen prioritera annat och av någon anledning så hamnar allt sånt som folk inte hinner med ändå hos mig i slutändan för att jag är snabb och för att det är synd om människorna, typ. Utom mig då tydligen. Känner mig ibland lite som hästen Boxer i Animal Farm av George Orwell. Fast smartare. Bidar min tid så att säga. Någon gång ska jag väl kunna dra nytta och fördel av även detta. 

Vad jag har gjort är i korta drag detta: Till varje produkt som finns i sortimentet ska det i (det här fallet) skapas fem (5) olika dokument för lika många ändamål. I bästa fall räcker det med dessa fem, men vissa produkters sammansättning gör att man måste göra multipla dokument, låt oss säga att det finns två grundvarianter, A och B som i sin tur kan kombineras med C,D och E. Då får man AxC, AxD, AxE, BxC, BxD och BxE. Inte för alla produkter men tillräckligt många för att det ska bli en djävla massa arbete. För skojs skull räknade jag hur många varianter jag gjort. Landade på exakt 200, gånger fem, vilket gör att jag har skapat 1000 dokument. Det är ju någonting man bara säger, tusen dokument, men jag har alltså gjort det också. Känns ju så kul att man måste meddela omvärlden på något sätt. 

Och. Nu. Är. Jag. Klar. Ska fira med en kopp kaffe och sedan väntar mer arbete. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar