onsdag 20 april 2022

Post påsk

Jaha, det var den påsken det. Måste ju verkligen säga att efter en rätt så lång och kall vår så levererade vädergudarna på topp. Lövely. Sen gav jag ju mig själv en ledig tisdag i påskpresent och det var ju också någon form av genidrag. Är generellt så himla dålig på att ta ledigt annan tid än under normala semesterperioder, men när det väl händer är det så himla gött. 

Vad har jag då gjort alla dessa fem lediga dagar? Ja, inte jättemycket, det ska väl erkännas. I fredags var vi mest bara hemma och drällde. I lördags åkte vi till Lantmännen och köpte hönsmat och sedan skulle vi ta oss an att se-om de gamla Star Wars-filmerna, dvs episod IV-VI (och här kan jag komma med ett inpass: Om Yoda och Obi-Wan Kenobi nu är så djävla kloka och allvetande och känner till att både Luke och Leia har Kraften så borde väl de kunna ha tagit lite initiativ och startat och styrt upp deras Jedi-riddarträning I GOD TID istället för att bara låta kejsaren och Darth Vader hålla på och rebellflottan kämpa i motvind i en herrans massa år? DÅLIGT LEDARSKAP! skulle jag vilja kalla det). I söndags var jag på spårkurs med Laban på dagen och på kvällen hade jag och min bror vinkväll på Messenger. I måndags hängde jag lite med en kompis och tränade lite med våra hundar på förmiddagen, och på kvällen var det ridning. Igår var jag ute i trädgården och rensade ogräs och planterade om tomatplantor på förmiddagen, och på eftermiddagen hade jag tid hos Laserkvinnan. Hade planerat att jag skulle inom Granngården på vägen hem för att köpa foder till vaktlarna (som de inte hade på Lantmännen när vi var där i lördags), sedan till biblioteket för att lämna och hämta böcker och till affären för att hämta Traderapaket (ny skrivbordslampa till Flickrummet™) och sedan hem och baka bröd, för det var slut. Laserkvinnan har sin klinik i en by ett par mil norr om Ankeborg, och på hemvägen var det först en trafikolycka mellan den byn och Ankeborg där vägen var avstängd. En räddningstjänstkille berättade att vägen skulle vara avstängd ungefär lika länge som det skulle ta att köra hem via en omväg, så då valde jag att vända och köra mot Ankeborg via vad det visade sig vara rätt långa omvägar, och när jag väl kom till Ankeborg och skulle svänga av mot nästan-Österlen så var det YTTERLIGARE en olycka med milslånga köer, så jag fick istället fortsätta åt ett helt annat håll och tricksa mig hem på småvägar och kom alltså inte ens förbi Granngården, så där sprack den planen. Sedan var bibioteket stängt, vilket det alltid är på tisdagar men jag var ju tydligen dagvill och trodde det var måndag, eller möjligen onsdag. Var vid det laget så trött och hungrig att jag bestämde mig för att köpa ett bröd istället för att baka, när jag ändå var i affären och hämtade mina Traderapaket. Då visade det sig att brödet var slut, så jag fick åka till den andra affären i byn. Jag vet inte hur det är för andra, men är det något som tröttar mig så är det att köra omkring och uträtta ärenden. Det är något med att svänga in på parkeringar, ut ur bilen, in i affären (eller vart man nu ska), ut igen, in i bilen, iväg till nästa ställe, repeat, repeat, repeat som fullständigt tar musten ur mig. Jag blir slut som artist och det var jag alltså när jag kom hem igår, så resten av kvällen satt jag mest som en säck havre i soffan och läste. ¨

Men det var härligt att vara ledig! Nu väntar en kort jobbvecka, det ser jag också fram mot, hehe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar