måndag 30 november 2020

Lite depp och självömkan

Fick precis mail från stallet att Ridsportförbundet har gått ut med "max 8-rekommendation" från och med 1/12 - 31/1 2021. Ja, det var väl kanske rätt så väntat. Nu blev jag och en till "erbjudna" att byta vår ridtid till fredagar 15.30 för att verksamheten ändå ska hålla igång.  JA, jag fattar att man måste göra detta och det är bra att man tar det på allvar och gör vad man kan, osv. Jag säger inget om det och jag har redan sagt att det är OK för min del. Samtidigt tänker en del av mig: VARFÖR JUST JAG? (och en till). Fast jag antar att de gjorde det lätt för sig och tog ett par som de vet är lösa och lediga tidigt på fredagseftermiddagarna (åtminstone tror jag den andra är det för hon brukar vara med på drop in-ridningen lite då och då) istället för att mötas av en massa "nej, jag kan inte för jag slutar inte jobba förrän kl 16" eller liknande. Jag hade förmodligen gjort exakt likadant, men nu är jag SKITDEPPIG för att jag "bara" kommer att få rida en gång i veckan samt att jag inte kommer att få rida med mitt härliga måndagsgäng. Aja, det är bara att bita i det sura äpplet. Det är ju inte för alltid och det är ju inte som att ridskolan stänger ner och förhoppningsvis får jag väl också fortsätta att harva på med Köttbullen. Ska jag försöka vara lite positiv, och det ska man ju vara, så gör det ju kanske inte så ont att slippa komma hem jättesent på måndagskvällarna den allra mörkaste och kallaste tiden på året. Fast det är en klen tröst, det är det. BLÄ. Mvh bortskämd och priviligierad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar