måndag 2 november 2020

Till stallet istället, vecka 44 2020, pt 2

Igår var det dressyrträning. Där jag rider så ordnar dom varje termin några extra träningstillfällen för externa tränare där man kan vara med även på lektionshästar. Faktum är att det nästan bara är lektionshästar, i alla fall i dressyren, hoppningen har jag ingen större koll på. Tänker ibland att jag ska åka dit och kolla, men det har hittills inte blivit av. Och nu är det ju nya restriktioner där publiken ombedes hålla sig borta. Men det är ju bara att gilla läget.

Gårdagens träning gick bra! Köttbullen skötte sig och sparkade inte bakut en enda gång. Kunde flytta henne lite för skänkeln och fick till och med till ett par riktiga galoppfattningar för hjälperna, inte bara slängtrav och så gasa igång i något hörn. Vi gjorde en jättebra övning där man red i trav utmed spåret, lade en 10-metersvolt och så fattade man galopp när man kom tillbaks till spåret. Det var jobbigt, för det var mot slutet av lektionen och då var Köttbullen rejält trött och höll inte direkt igång för egen maskin om man säger så. Och för varje gång vi bröt av till trav så tänkte jag att nu o-r-k-a-r jag inte mer, men då kom det ett "och så lägger du en ny volt och fattar galopp" och då var det bara att ta sig samman. När hjärnan säger att man inte orkar mer så har man 50 % kvar att ge, det har dom sagt på Biggest Loser så det måste väl gälla även för mig. Det är väl något att tänka på när man ska på det idag igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar