måndag 30 november 2020

Till stallet istället, vecka 49 2020, pt 2

I fredags var det svinkallt, dels ute och dels för att elementet på mitt kontor hade pajat. Då är man ju inte jättesugen på att åka till ett kallt ridhus. Man blir ju varm så fort man kommer igång, det är ju sen gammalt, men den där stunden i stallet när man har tagit av sig jackan, tagit på sig sina kalla ridstövlar, står och försöker värma bettet med kalla fingrar (life hack: spola bettet i varmt vatten) lockar inte. Men jag åkte ändå för man har ju aldrig ångrat ett ridpass. Det gjorde jag inte i fredags heller. Vi tränade på tempoväxlingar och övergångar och Köttbullen blev så himla fin, kunde nästan samla sig lite i både skritt och trav. Vi red tempoväxlingar även i galopp längs fyrkantsspåret där vi skulle öka på kortsidorna och samla på långsidorna, och det gick rätt bra. Det är sån himla skillnad på att vara en grupp på tio personer där man alltid kommer ikapp någon, jämfört med att vara hälften så många som vi var i fredags. Dels är det ju mer plats och så kan man också vända över ridbanan i galopp utan att riskera att det blir KAOZ som det nog skulle bli om tio personer gjorde detta samtidigt. 

Var så nöjd efteråt. Sen blev jag missnöjd för vi skulle packa höpåsar och då är det uttalat att man ska göra det en och en för att undvika trängsel, och ändå var man (jag) tvungen att säga till för det var en IDIOT som prompt skulle stå och slita i samma hötuss som jag. Folk är uppenbarligen idioter. Läste i DN häromdagen att Sverige inte behöver att en sträng landsfader (a k a Stefan Löfvén) skäller och domderar för att folk inte tar ansvar, men jag tycker nog tvärtom för uppenbarligen är det många som FORTFARANDE skiter det. Det var ju Black Friday i fredags, på vägen till och från stallet åker man förbi Ankeborgs shoppingcenter och parkeringen där var fullsmockad. Så jag tycker nog att det behövs dängas fler nävar i fler bord.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar