måndag 9 november 2020

Till stallet istället, v 45 2020, pt 2

 Stressade iväg till stallet i fredags eftermiddag för en dust med Köttbullen. Det var ingen bra dag för någon av oss. Jag är allmänt tokstressad och framför allt less på att vara tokstressad. Hon har satt en djävulsk vinterpäls, ingen har riktigt haft tid att klippa henne och därför blir hon fort trött och allmänt motvillig. Tog i högertygeln och det var som att den satt fast i ett betongblock. Nu borde jag väl ha lärt mig att hantera det vid det här laget, men nähädå, då skulle jag tydligen försöka få till någon quick fix och liksom tvinga ner henne på tygeln som någon djävla amatör istället för att jobba med framåtbjudningen och lösgörande arbete. Såatteh, det kändes väl sådär. Fick skäll och det var välförtjänt. Sedan galopperade vi och så lossnade hon och kändes plötsligt riktigt bra. Men eftersom jag redan var på lite dåligt humör så kunde jag såklart inte släppa hur dåligt jag ridit i början. Ält, ält, ält. Aja, det är väl bara att bryta ihop och gå vidare. Idag är en ny dag med nya möjligheter, osv.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar