tisdag 23 juni 2020

The myggspray

Ni är många som undrar (alltså vad jag älskar den där lama influencer-inledningen och griper varje tillfälle att använda den om det så bara är en halv person som ägnat en flyktig tanke åt någonting som möjligen skulle kunna associeras till någonting som jag i förbifarten nämnt i ett blogginlägg) över den fantastiska myggsprayen.
Jag är sämst i Sverige på att använda myggmedel, vilket inte är så smart med tanke på att jag också är en av Sveriges godaste personer, åtminstone om man frågar myggen. Om man dessutom betänker att jag får PANIK när någonting kliar så verkar det inte som att jag stod så värst långt fram i kön när förståndsgåvorna delades ut, men men. När vi var i skogen i söndags så var det varmt, kvavt, klibbigt och fuktigt, och myggen anlände per omgående i busslaster till det som måste uppfattas som ett blodsugarnas all inclusive. Tinnan delade med sig av The Myggspray och sedan gick hon och jag rätt så oberörda genom skog och mark medan alla andra gick och viftade och smällde sig på huvud, axlar, knä och tå. Kom hem med ETT myggbett, vilket måste vara någon form av världsrekord. Så nu ska jag införskaffa denna myggspray:



Den här skulle jag aldrig ha kommit på tanken att köpa själv, för jag har plågsamma minnen från barndomen när ens välvilliga föräldrar hävde Salubrin på allt från sår till getingstick och solsveda. "Ta Salubrin, det hjälper", var den stående uppmaningen så fort man ojade sig över något, men det enda som hände var att man gick runt och stank ättika. Det är också en av anledningarna till att jag är så kass på att använda myggmedel. Det S-T-I-N-K-E-R, och jag är rätt känslig för det och får lätt ont i huvudet om det luktar för starkt. Men den här då, Salubrin Myggspray. Den luktade litegrann precis när man sprayade på sig, men sen - ingenting. Och myggen höll sig på avstånd. Kan det ens bli bättre?

Det här är tyvärr inget betalt samarbete, utan jag får väl lätta på lädret som alla andra. Men 69 spänn kan det ju absolut vara värt. Over & out från outfluencern.

4 kommentarer:

  1. Aha, ja den hjälper något men biten blir jag och allergisk är jag och feber och ledvärk får jag ändå.
    Letandet fortsätter.
    Tack för tipset!

    Markattan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Feber och ledvärk av myggbett? Stackare, det låter verkligen som du behöver THE myggspray. Fast nån deluxe-variant. Hoppas du hittar.

      Radera
  2. Samma här. Jag har Salubrin men myggjävlarna tycks finna mig rätt oemotståndlig ändå. Jag får trösta mig med att jag faktiskt har fått betydligt mindre problem med feber och ledvärk efter cellgifterna.
    Men jag börjar tro att en hazmat suit är den enda lösningen.
    dDT

    SvaraRadera
  3. För tillfället äter jag Aerius vilket tydligen gör mig mindre attraktiv för de små blodsugarna men det räcker inte. Autan myggspray brukar vara bra men är plötsligt svårt att hitta.

    Markattan

    SvaraRadera