torsdag 11 juni 2020

Och nu blire reklam

Jag är ju inte mycket för det här med skönhetsprodukter. Använder inte smink, tvättar håret med tvål, har slutat med deodorant (fick något slags mystisk fläck med torr hud i ena armhålan förra sommaren och började då smörja med någon fuktkräm istället för att använda deodorant, upptäckte då att det inte gjorde någon som helst skillnad ifråga om svettmängd och -lukt. Obs, nu är jag inte en person som svettas sådär jättemycket i vardagen (med undantag för när jag konditionstränar, men det gör jag ju inte just nu) men jag har ändå slentrianmässigt rollat armhålorna med deodorant efter varje dusch för att...tja, det hörde till? Inte nu längre, dock) och den enda produkt jag har är mitt body butter från Body Shop som jag smörjer in ansiktet med varje kväll.

Den här våren/sommaren har det ju tvättats händer så in i vassen, kan man ju säga, och händerna har ju emellanåt varit torra som fnöske. Gillar inte handkrämen vi har på jobbet för den lägger sig som en fet hinna och jag hatar känslan av att vara flottig om händerna. Bestämde mig då för att testa något nytt. CHOCKERANDE, VA? Ring kvällspressen för det här händer ju inte varje decennium.

Det finns en sida som heter Jordklok som säljer "naturliga och ekologiska produkter till bra priser". Gillar den även om jag kanske inte direkt är målgruppen för ekosmink och -hårvårdsprodukter. Där hittade jag en handkräm (från ett företag som hette Bruns Products) som kort och gott heter "nr 40" som jag tänkte att jag kunde testa, mest för att jag tyckte det var ett rätt roligt namn, man undrar vad som hände med handkräm 1-39 liksom? MEN NU ÄR JAG FAST. Alltså, den är SÅ bra! Absorberas på nolltid, kletar inte det minsta och händerna blir mjuka som (förr sa man barnarövar, men det kanske inte är så politiskt korrekt längre) silke. Dryg verkar den vara också, vilket är tur för den var såklart inte superbillig. Luktar lite starkt (är lite känslig för sånt) precis när man håller på och gnider in händerna, men det försvinner rätt fort (finns även en oparfymerad variant men jag är även lite känslig för oparfymerad "doft" som jag tycker påminner om sjukhus).
Jag är fast. Samtidigt har jag blivit sugen på att testa lite annat? För om det här var så himla bra så kanske det finns annat som också är himla bra? Så plötsligt var jag tillbaka på Jordklokssidan och klickade hem både det ena och det andra i produktväg. Peelingkrämer* och grejer. Hjälp, vad händer?

KÖÖÖÖP



* För många år sedan köpte jag en peelingkräm med aprikoskärnor (tror jag det var). ÄLSKADE känslan av hur det liksom rev i ansiktet, men sedan hittade jag aldrig den krämen igen. För ett tag sedan berättade en kollega att man "absolut inte ska använda peeling i ansiktet", då blev jag som trotsig och tänkte "VEM HAR BESTÄMT DET?" Däraf inköpet. En annan kollega stod frågande till uttrycket "peelingkräm" och när han fick förklarat för sig vad det var så sa han "jaha, ni menar grovtvål". Hahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar